Daleszyce, dn. 04.10.2024 r.
INFORMACJA nr 2
dla Wykonawców
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.
„Zachowanie dziedzictwa kulturowego poprzez wykonanie prac remontowo-budowlanych
w zabytkowym kościele p.w. św. Wojciecha w Cisowie”
Zamawiający, Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Wojciecha w Cisowie, dokonuje modyfikacji zapytania ofertowego na podstawie zapisów rozdz. XIV ust. 2 niniejszego zapytania.
W związku z zamieszczeniem zaktualizowanych Przedmiarów Zamawiający informuje, iż przesuwa termin składania i otwarcia ofert. Aktualnie obowiązujący termin to 14.10.2024 r.
W związku z czym Zamawiający modyfikuje treść Zapytania:
1. treść rozdziału XII ust. 1 Zapytania, który po modyfikacji przyjmuje brzmienie: Termin składania ofert do dnia 14 października 2024 r. do godz. 10.00.
Daleszyce, dn. 27.09.2024 r.
INFORMACJA nr 1 dla Wykonawców
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zachowanie dziedzictwa kulturowego poprzez wykonanie prac remontowo-budowlanych w zabytkowym kościele p.w. św. Wojciecha w Cisowie”
Zamawiający, Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Wojciecha w Cisowie, dokonuje modyfikacji zapytania ofertowego na podstawie zapisów rozdz. XIV ust. 2 niniejszego zapytania.
W związku z powyższym Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert. Aktualnie obowiązujący termin to 07.10.2024 r.
W związku z czym Zamawiający modyfikuje treść Zapytania:
1. treść rozdziału XII ust. 1 Zapytania, który po modyfikacji przyjmuje brzmienie:
Termin składania ofert do dnia 7 października 2024 r. do godz. 10.00.
Zamawiający jednocześnie informuje, iż nie przewiduje publicznej sesji otwarcia ofert.
ZAPYTANIE OFERTOWE z dnia 28.08.2024 r.
w ramach postępowania prowadzonego zgodnie z zasadą konkurencyjności, w celu udzielenia zamówienia obejmującego wykonanie robót konserwatorskich w ramach inwestycji pn. „Zachowanie dziedzictwa kulturowego poprzez wykonanie prac remontowo-budowlanych w zabytkowym kościele p.w. św. Wojciecha w Cisowie” dofinansowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków nr RPOZ/2022/11100/PolskiLad
I. ZAMAWIAJĄCY
Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Wojciecha, Cisów 78, 26-021 Daleszyce
Osoba do kontaktu ze strony Zamawiającego:
Ks. Andrzej Kaleta – Proboszcz Parafii
Nr telefonu/adres: tel: 790350777, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia w ramach inwestycji pn. „Zachowanie dziedzictwa kulturowego poprzez wykonanie prac remontowo-budowlanych w zabytkowym kościele p.w. św. Wojciecha w Cisowie” jest przeprowadzenie robót budowlanych wokół budynku w/w kościoła polegających na rozbiórce dotychczasowej betonowej opaski, wykonaniu izolacji przeciwwilgociowej i przeciwwodnej, montażu odwodnienia z systemu rur PVC-U, PP i PE, wykonaniu nowej opaski oraz wymianie rynien na nowe, zgodnie z:
- decyzją Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach z dnia 9 kwietnia 2024 r. nr 176/A 2024,
- decyzją Starosty Kieleckiego z dnia 11 lipca 2024 r. nr 852/2024 i załącznikiem do niej w postaci projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego,
- przedmiarem robót,
która to dokumentacja łącznie stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Zapytania ofertowego.
Załączony do niniejszego zapytanie ofertowego przedmiar ma jedynie charakter informacyjny. Wykonawca po zapoznaniu się z projektem jest zobowiązany do ustalenia zakresu robót niezbędnych do osiągnięcia rezultatu.
Zamawiający jednocześnie uprzedza, że przedmiotem niniejszego zamówienia jest jedynie część robót objęta w/w decyzjami, opisana wyżej oraz w przedmiarze robót. Pozostały zakres robót nie jest objęty niniejszym postępowaniem zakupowym.
2. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta.
3. Okres gwarancji i rękojmi.
4. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 60 miesięcy gwarancji i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane i konserwatorskie, objęte niniejszym zamówieniem. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia ze szczególną starannością, z zastosowaniem technik zgodnych ze sztuką budowlaną i konserwatorską, poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, obowiązującymi Polskimi Normami i przepisami prawa regulującymi czynności danego rodzaju, w tym przepisami dotyczącymi ochrony konserwatorskiej oraz warunkami umowy.
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom.
8. Zamawiający ustanawia obowiązek dokonania przez Wykonawcę wcześniejszych oględzin obiektu po uprzednim umówieniu terminu z Zamawiającym, pod rygorem odrzucenia oferty takiego Wykonawcy.
III. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Upublicznienie zapytania ofertowego następuje poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Miasta i Gminy Daleszyce: https://bip.daleszyce.pl/
IV. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dn. 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 7 do niniejszego zapytania ofertowego.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).
V. HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji zamówienia: do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej tj.
a) wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie obiektów zabytkowych nieruchomych wpisanych na listę pomników historii lub do rejestru zabytków, o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto,
b) dysponują lub będą dysponowali w trakcie realizacji zamówienia osobą:
- uprawnionego kierownika budowy spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
- uprawnionego inspektora nadzoru archeologicznego,
- uprawnionego inspektora nadzoru dendrologicznego lub ogrodniczego,
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej tj. posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 300 000 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych)
2. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń dostarczonych przez Wykonawców, o których mowa w Rozdziale VIII niniejszego zapytania ofertowego.
3. W odniesieniu do obywateli innych państw uprawnienia konserwatorskie oznaczają również odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie o ochronie zabytków równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz ochronie zabytków na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym/konserwatorskim, o których mowa w ustawie – Prawo budowlane oraz ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zapisy zawarte w niniejszym zapytaniu ofertowym dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców występujących wspólnie.
VII. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA
Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawców:
1. Którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub nie wykażą braku podstaw wykluczenia, w tym na podstawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. ,1 – „rozporządzenie 833/2014”), w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1 – „rozporządzenie 2022/576”),
2. którzy będą powiązani z zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA.
1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w Rozdziale VI niniejszego zapytania, Zamawiający żąda załączenia do oferty następujących dokumentów:
- Wykazu usług obejmującego wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na remoncie obiektów zabytkowych nieruchomych wpisanych na listę pomników historii lub do rejestru zabytków o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje, protokoły odbioru robót budowlanych, bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego usługi były wykonywane (zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego).
- Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie i nadzór nad robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (zgodnie z załącznikiem nr 4 do zapytania ofertowego), oraz z załączonymi do przedmiotowego wykazu dokumentami potwierdzającymi powyższe kwalifikacje zawodowe, wykształcenie oraz doświadczenie,
- opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 300 000,00 zł,
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenia zmówienia Wykonawcy, w okolicznościach, o których mowa w Rozdziale VII, Zamawiający żąda dołączenia do oferty:
– oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu braku podstaw do wykluczenia oraz powiązań osobowych lub kapitałowych Wykonawcy z Zamawiającym (zgodnie z załącznikiem nr 5 do zapytania ofertowego.
IX. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI.
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, Zamawiający i Wykonawca przekazują w formie pisemnej, osobiście, lub za pośrednictwem posłańca, listem poleconym, przesyłką kurierską.
2. Wszelkie pytania dotyczące przedmiotu zamówienia należy kierować bezpośrednio pisemnie na adres Parafii lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
X. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT.
1. Oferta musi zawierać:
1) Wypełniony formularz oferty – załącznik nr 1 do zapytania ofertowego,
2) Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganie wykluczeniu,
3) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – stosowne pełnomocnictwa.
4) Zaświadczenie z odbytych oględzin obiektu.
5) Kosztorys ofertowy sporządzonym metodą kalkulacji szczegółowej.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
5. Termin związania oferta wynosi 60 dni.
6. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
7. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
8. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, ewentualną wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
9. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
10. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych – jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
XI. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) spełniają warunki udziału w postępowaniu i nie podlegają wykluczeniu.
3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny następujących kryteriów:
- kryterium „Cena”
4. Punktacja oraz waga procentowa kryterium oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji:
1) „Cena”: 100 pkt liczona wg wzoru Pc = (Cbn/Cb) x 100
gdzie Pc – liczba punktów,
Cbn – najniższa ze wszystkich ofert cena ofertowa brutto
Cb – proponowana w danej ofercie cena ofertowa brutto
Punktacja przyznana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
6. Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Miasta i Gminy Daleszyce: https://bip.daleszyce.pl/
7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.
XII. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
1. Termin składania ofert do dnia 30 września 2024 r. do godz. 10.00.
2. Ofertę należy przygotować w formie pisemnej umieszczając ją w zamkniętej kopercie i zaadresować: Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Wojciecha, Cisów 78, 26-021 Daleszyce, z dopiskiem „Zachowanie dziedzictwa kulturowego poprzez wykonanie prac remontowo-budowlanych w zabytkowym kościele p.w. św. Wojciecha w Cisowie”. Dopuszcza się złożenie oferty w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.
3. Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Wojciecha, Cisów 78, 26-021 Daleszyce.
4. Liczy się dzień i godzina wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.
5. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
6. Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert.
XIII. WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
z zastrzeżeniem ust. 2, ust. 3, ust. 4.
2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty
w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
− wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia;
− wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji;
− wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
− wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
− zmiany istotnych regulacji prawnych;
− wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
− wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w ust. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy
4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych.
5. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3, i ust. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności.
XIV. POZOSTAŁE WARUNKI
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny – na każdym jego etapie – bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
3. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
4. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
5. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
6. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody).
7. Z tytułu odrzucenia oferty, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
8. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego.
9. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
10. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
11. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy.
12. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem ust. 14 i 15.
13. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
14. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu konserwacji i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opisem przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
15. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
XV. ZAPŁATA WYNAGRODZENIA
1. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy płatne będzie na warunkach finansowania inwestycji określonych w Rządowym Programie Odbudowy Zabytków. Wykonawca musi więc mieć zdolność finansowania prac ze środków własnych przez okres do czasu częściowych lub końcowych odbiorów robót.
2. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia:
1) Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą.
2) Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne.
ZAŁĄCZNIKI
1. Formularz oferty – zał. Nr 1.
2. Dokumentacja projektowa – zał. nr 2
3. Wykaz usług – zał. nr 3,
4. Wykaz osób – zał. nr 4
5. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych – zał. nr 5
6. Projekt umowy – zał. nr 6
7. Klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO – zał. nr 7
Zatwierdził:
Ks. Andrzej Kaleta
Proboszcz Parafii