Numer:

nd

Ostateczny termin składania ofert:

04-11-2024 10:00

Termin otwarcia ofert

04-11-2024 10:00

Kategoria

Zapytanie o cenę

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
I. ZAMAWIAJĄCY
Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Wojciecha
Cisów 78, 26-021 Daleszyce
Osoba do kontaktu ze strony Zamawiającego:
Ks. Andrzej Kaleta – Proboszcz Parafii
Nr telefonu/+48 790350777
e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zaprasza do złożenia ofert w ramach postępowania prowadzonego zgodnie z zasadą konkurencyjności, w celu udzielenia zamówienia obejmującego wykonanie usług konserwatorskich w ramach inwestycji pn: „Zachowanie dziedzictwa kulturowego poprzez wykonanie prac remontowo-konserwatorskich w zabytkowym kościele pw. św. Wojciecha w Cisowie”, zgodnie z programem prac konserwatorskich będącym załącznikiem do decyzji WKZ nr 37/B/2024 z dn. 24.11.2021 r.

Zadanie dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, zwanego dalej „Programem”, z dnia 2023-08-14 nr Edycja2RPOZ/2023/6408/PolskiLad, złożonym przez Gmina Daleszyce z przeznaczeniem na realizację Inwestycji: Zachowanie dziedzictwa kulturowego poprzez wykonanie prac remontowo-konserwatorskich w zabytkowym kościele pw. św. Wojciecha w Cisowie.

II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

1. Rodzaj zamówienia: usługa
(usługa/dostawa/robota budowlana)
Wspólny Słownik:
92522100-7 – Usługi ochrony obiektów historycznych
45453100-8 – Roboty renowacyjne
45212360-7 – Roboty budowlane w zakresie obiektów sakralnych

 

2. Przedmiotem zamówienia jest Konserwacja techniczna struktury ołtarza głównego w kościele pw. Św. Wojciecha w Cisowie.
W ogólnym założeniu w ramach prac konserwatorskich planuje się:
Przywrócenie wartości i odtworzenie pierwotnego wyglądu ołtarza głównego poprzez wykonanie konserwacji technicznej struktury ołtarza.
Obiekt wymaga natychmiastowych prac konserwatorskich aby zapobiec całkowitej degradacji ich wartości historycznych i estetycznych.
Ołtarz główny znajduje się w prezbiterium. Ołtarz architektoniczny, drewniany, polichromowany, złocony z bogatą dekoracją rzeźbiarską. Mensa w kształcie leżącego prostopadłościanu przystawionego do nastawy na profilowanym podwyższeniu z piaskowca. Na mensie niewielkie dwustopniowe postumenty pod świeczniki. Antepedium prostokątne
w złoconej, profilowanej ramie, wyłożone ozdobnym materiałem.
Nastawa ołtarza postawiona bezpośrednio na posadzce, jednokondygnacyjna, na wysokim gierowanym cokole zamkniętym pełnym belkowaniem. Po bokach cokołu bramki, na których ustawione są figury św. Piotra i św. Pawła. Przejścia o wykroju prostokąta z górnymi narożami wklęśle ściętymi, ujęte profilowanymi ramami, zamknięte gzymsowaniami, przy brzegach wcięć akantowe esownice.
Pole nastawy ujęte po bokach triadami wysuniętych do przodu kolumn, z których najbliższe niego na tle kanelowanych, zdwojonych pilastrów, zaś środkowa na tle półfilarów, także kanelowanych. Wszystkie podpory o attyckich bazach na plintach i kompozytowych głowicach. Zamknięcie w postaci pełnego belkowania, łamanego odpowiednio do podpór, przerwanego pomiędzy skrajnymi a środkowymi kolumnami, zredukowanego do gzymsu - na szerokości pola, w którym obraz „Koronacja Matki Boskiej” autorstwa MathiasaReyhana. Obraz w profilowanej ramieo wykroju zamkniętym rodzajem łuku wklęsło-wypukłego.
Zakłada się przeprowadzenie pełnej konserwacji technicznej struktury ołtarza. Zakłada się uchronić obiekt przed pogłębiającym się destruktem i zniszczeniem, wzmocnienie struktury drewna konstrukcyjnego. Usunięcie ewentualnych przemalowań ze struktury ołtarzy
i przeprowadzenie wnikliwych badań stratygraficznych obiektu. Decyzja zostanie podjęta przez komisję konserwatorską po ustaleniu w czasie prac zasięgu występowania oryginalnych warstw.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Zapytania ofertowego.

3. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania
w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych
i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta.
4. Okres gwarancji i rękojmi.
Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 60 miesięcy gwarancji i rękojmi za wady na wykonane prace konserwatorskie, objęte niniejszym zamówieniem.
5. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia ze szczególną starannością,
z zastosowaniem technik zgodnych ze sztuką budowlaną i konserwatorską, poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, obowiązującymi Polskimi Normami i przepisami prawa regulującymi czynności danego rodzaju, w tym przepisami dotyczącymi ochrony konserwatorskiej oraz warunkami umowy.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
8. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom.

III. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Zaproszenie do składania ofert zamieszczone na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Daleszyce: https://bip.daleszyce.pl/
IV. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny,
w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dn. 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO).
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).

V. HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Planowany termin realizacji zamówienia: do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej tj.
a) wykonanych usług
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie załącznik nr 3 do zapytania ofertowego, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną usługę konserwatorską przy konserwacji obrazów, rzeźb i złoceń w technikach tradycyjnych obiektów zabytkowych nieruchomych wpisanych na listę pomników historii lub do rejestru zabytków, o wartości co najmniej 100 000,00zł brutto;

b) dysponują osobami lub będą dysponowali w trakcie realizacji zamówienia
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie złącznik nr 3 zapytania ofertowego, że dysponuje n/w osobami:
− konserwatorem dzieł sztuki z uprawnieniami i doświadczeniem przy konserwacji obrazów, rzeźb i złoceń w technikach tradycyjnych.
Wymagany dyplom konserwatora dzieł sztuki oraz doświadczenie przy konserwacji zabytków: konserwacja drewnianego wyposażenia kościoła (ołtarze), konserwacja obrazów, złocenia w technice tradycyjnej.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 100 000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych);

UWAGA!
Zamawiający nie wymaga składania podmiotowych środków dowodowych w zakresie opisanych warunków w rozdz. VI ust. 1 pkt. 1 i 2), ale Wykonawca będzie zobowiązany udowodnić na każdym etapie prowadzonego postępowania, że złożone oświadczenie odpowiada prawdzie, jeżeli Zamawiający poweźmie wątpliwości co do prawdziwości złożonego oświadczenia.

2. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń dostarczonych przez Wykonawców, o których mowa w Rozdziale VIII niniejszego zapytania ofertowego.
3. W odniesieniu do obywateli innych państw uprawnienia konserwatorskie oznaczają również odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności
w budownictwie o ochronie zabytków równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz ochronie zabytków na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym/konserwatorskim, o których mowa w ustawie – Prawo budowlane oraz ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zapisy zawarte w niniejszym zapytaniu ofertowym dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców występujących wspólnie.


VII. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA
Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawców:
1. Którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub nie wykażą braku podstaw wykluczenia, w tym na podstawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. ,1 – „rozporządzenie 833/2014”), w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1 – „rozporządzenie 2022/576”),
2. Którzy będą powiązani z zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA.
1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w Rozdziale VI niniejszego zapytania, Zamawiający żąda załączenia do oferty następujących dokumentów:
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie
z załącznikiem nr 3 do zapytania ofertowego.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenia zmówienia Wykonawcy, w okolicznościach, o których mowa w Rozdziale VII, Zamawiający żąda dołączenia do oferty:
- oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu braku podstaw do wykluczenia oraz powiązań osobowych lub kapitałowych Wykonawcy
z Zamawiającym zgodnie z załącznikiem nr 5 do zapytania ofertowego.

IX. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI.

1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, Zamawiający i Wykonawca przekazują w formie pisemnej, osobiście, lub za pośrednictwem posłańca, listem poleconym, przesyłką kurierską.
2. Wszelkie pytania dotyczące przedmiotu zamówienia należy kierować bezpośrednio pisemnie na adres Parafii lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

X. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT.

1. Oferta musi zawierać:
1) Wypełniony formularz oferty – załącznik nr 1 do zapytania ofertowego,
2) Oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganie wykluczeniu – załącznik nr 3 i 4 do zapytania ofertowego,
3) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – stosowne pełnomocnictwa.

2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji
i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
5. Termin związania oferta wynosi 60 dni.
6. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
7. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
8. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, ewentualną wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
9. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się
z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
10. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych – jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.

XI. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI

1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) spełniają warunki udziału w postępowaniu i nie podlegają wykluczeniu.
3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny następujących kryteriów:
- kryterium „Cena”
4. Punktacja oraz waga procentowa kryterium oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji:
1) „Cena”: 100 pkt liczona wg wzoru Pc = (Cbn/Cb) x 100
gdzie Pc – liczba punktów,
Cbn – najniższa ze wszystkich ofert cena ofertowa brutto
Cb – proponowana w danej ofercie cena ofertowa brutto
Punktacja przyznana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
6. Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Daleszyce: https://bip.daleszyce.pl/
7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.

XII. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

1. Termin składania ofert do dnia 4 listopada 2024 r. do godz. 10.00.
2. Ofertę należy przygotować w formie pisemnej umieszczając ją w zamkniętej kopercie
i zaadresować: Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Wojciecha, Cisów 78, 26-021 Daleszyce, z dopiskiem „Zachowanie dziedzictwa kulturowego poprzez wykonanie prac remontowo-konserwatorskich w zabytkowym kościele pw. św. Wojciecha w Cisowie”. Dopuszcza się złożenie oferty w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.
3. Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Wojciecha, Cisów 78, 26-021 Daleszyce.
4. Liczy się dzień i godzina wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.
5. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
6. Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert.
7. Otwarcie ofert nastąpi w terminie do 7 dni licząc od dnia upływu terminu składania ofert.
8. Otwarcie ofert jest niejawne.

XIII. WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
z zastrzeżeniem ust. 2, ust. 3, ust. 4.
2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty
w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
− wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia;
− wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji;
− wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
− wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
− zmiany istotnych regulacji prawnych;
− wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
− wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w ust. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy
4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych.
5. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3, i ust. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności.
XIV. POZOSTAŁE WARUNKI
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny – na każdym jego etapie – bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
3. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
4. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
5. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
6. Z tytułu odrzucenia oferty, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
7. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana faksem lub e:mail lub telefonicznie wykonawcy, którego ofertę wybrano.
8. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy
z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego.

XV. ZAPŁATA WYNAGRODZENIA
1. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy płatne będzie na warunkach finansowania inwestycji określonych w Rządowym Programie Odbudowy Zabytków.
Wykonawca musi więc mieć zdolność finansowania prac ze środków własnych przez okres do czasu częściowych lub końcowych odbiorów robót.
2. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia:
1) Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą.
2) Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne.

XVI. KLAUZULA RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Wojciecha, Cisów 78, 26-021 Daleszyce.
2 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania oraz wszyscy użytkownicy strony internetowej przedmiotowego postępowania, na której Gmina Daleszyce udostępniła postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego, działająca pod adresem https://bip.daleszyce.pl
4 dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji oraz trwałości projektu (jeżeli dotyczy),
5 przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od wykonawców, których dane dotyczą lub innych podmiotów na których zasoby powołują się wykonawcy,
6 przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer CEIDG, numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną korespondencję wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu
o udzielenie przedmiotowego zamówienia,
7 dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej,
w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego.

• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *,
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
• Nie przysługuje Pani/Panu:

- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c Rodo.
1. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

ZAŁĄCZNIKI
1. Formularz oferty – zał. Nr 1.
2. Dokumentacja projektowa – zał. nr 2
3. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zał. nr 3
4. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych – zał. nr 4
5. Projekt umowy – zał. nr 5

Zatwierdził:
Ks. Andrzej Kaleta
Proboszcz Parafii

 



Metryczka

Załączniki

Tytuł Typ Rozmiar Data Dodany przez
Zaproszenie do składania ofert pdf 5.14 MB 2024-10-04 14:53:17 Rafał Kraska
Załączniki zip 9.67 MB 2024-10-04 14:53:17 Rafał Kraska
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty pdf 613.52 KB 2024-11-13 09:03:23 Rafał Kraska

Historia zmian

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
piątek, 04 październik 2024 14:53 Rafał Kraska
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
środa, 13 listopad 2024 09:03 Rafał Kraska